Kantonalna uprava za branioce obavlja upravne, stručne i druge poslove utvrđene zakonom koji se odnose na ostvarivanje nadležnosti Kantona u oblasti: zaštite branilaca, ratnih vojnih invalida, mirnodopskih vojnih invalida, porodica poginulih, umrlih i nastalih branilaca i nosilaca najviših ratnih priznanja, ostvarivanje dopunskih prava branilaca; izgradnja i uređenje spomen obilježja, mezarja i grobalja, manifestacija i drugih poslova utvrđenih zakonom.
Ured za evropske integracije, fondove, odnose sa javnošću i kvalitetu prema međunarodnom standardu Srednjobosanskog Kantona u skladu sa odredbama Uredbe o osnivanju („Službene novine SBK/KSB“, broj 13/2015) i Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji obavlja stručne, upravne i druge poslove kako slijedi:
• izrada metodologije i smjernica kao i sveukupne koordinacije poslova i procesa evropskih integracija iz nadležnosti Vlade SBK, kantonalnih ministarstva i drugih organa kantonalne uprave, osim poslova harmonizacije pravne stečevine;
• izrada informacija, stručnih analiza i drugih materijala u procesu evropskih integracija iz nadležnosti kantonalnih organa uprave;
• koordinacija aktivnosti, nadzor i izvještavanje o provedbi Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju, kao i drugih ugovornih obaveza između Evropske unije i Bosne i Hercegovine u nadležnosti kantonalnih organa uprave;
• koordinira aktivnosti na pristupanju i pridruživanju Evropskoj uniji Bosne i Hercegovine a u nadležnosti Kantona;
• daje informacije potrebne za pisanje Izvještaja za Bosnu i Hercegovinu, kao i dokumentima za diskusiju Odbora i pododbora;
• koordinacija programa pomoći Evropske unije iz nadležnosti kantonalnih organa uprave, pripremanje projekata u saradnji sa nadležnim organima uprave za IPA i druge fondove i donatore;
• praćenje implementacije projekata na prostoru Srednjobosanskog kantona, neposredna saradnja s Kabinetom premijera Kantona i kantonalnim organima;
• informiranje javnosti o politici i aktivnostima Vlade, organiziranje medijskog praćenja rada Vlade SBK, praćenje i razvrstavanje izvještavanja sredstava javnog informiranja o radu Vlade SBK, vođenje i arhiviranje dokumentacije o radu Vlade SBK u vezi sa obavještavanjem javnosti, vođenje evidencije prikupljene iz štampe u kojima se tretira pojedini kantonalni organ ili pojedinac u tom organu, rad na stalnom unapređenju informiranja, predlaganjem mjera i organiziranjem boljeg informiranja iz djelokruga Ureda, savjetovanje Vlade o načinima i oblicima komuniciranja sa javnošću, pripremanje sadržaja za web stranicu Vlade i za druga izdanja (brošure, letci, bilteni, promotivni CD i plakati) te ostalog informativnog i promotivnog materijala, obavljanje promotivnih poslova Ureda (koordiniranje konferencijama za novinare koje priređuje Vlada Kantona, ministri i premijer Kantona, posjete pojedinih članova Vlade Kantona institucijama u Kantonu i izvan Kantona, organiziranje događanja u Kantonu i sl.), rad na stvaranju pozitivnog imidža Kantona, i unutar sredstava javnog informiranja i okruženja u cjelini, ostvarivanje djelotvorne i pravovremene informiranosti zaposlenika (razvoj unutrašnje komunikacije), izrada biltena za unutrašnje potrebe Vlade Kantona i kantonalnih organa, obavljanje kontinuiranog informiranja građana (razvoj vanjske komunikacije – info-pult Vlade Kantona, okrugli stolovi, seminari, komunikacija s građanima, odgovaranja na e-mail, upite građana i sl.) na osnovu vodiča za pristup informacijama i indeksa, registra informacija, izgradnja kontinuiranog sistema komuniciranja s javnošću i drugi povjereni poslovi, organiziranje ispitivanja javnog mnijenja, za potrebe Vlade Kantona, o određenim zahtjevima Vlade Kantona a radi unapređenja rada Vlade Kantona i kantonalnih organa, ostvarivanje svih poslova i zadataka utvrđenih u Strategiji za odnose s javnošću Srednjobosanskog kantona;
• računarskog povezivanja ministarstava i institucija Vlade Kantona, administriranje web stranicom Vlade SBK, održavanje servera, održavanje mreže, davanje mišljenja na nabavke računarske opreme, vođenje baze podataka Ureda, otklanjanje manjih kvarova na softveru i hardveru;
• aktiviranje i uključivanje građana u demokratske društvene procese u Kantonu, kao i iniciranje saradnje s nevladinim sektorom i svim institucijama značajnim za društvo u cjelini, ostvarivanje saradnje sa partnerskim regijama iz EU kao i drugih zemalja;
• izradu potrebne dokumentacije za kvalitetu, pripremanje i predlaganje odluka u vezi sa sistemom upravljanja i drugim odgovarajućim standardima, saradnju i koordinaciju s konzultantskim i certifikacijskim firmama, kontrolu provođenja, održavanja i unapređenja sistema upravljanja kvalitetom i drugih odgovarajućih standarda, koordinaciju sistema kvaliteta i drugih odgovarajućih standarda u kantonalnim organima;
• obavljanje i drugih poslova i zadataka koje Uredu dodijeli Vlada Kantona, izrada analitičkih. informativnih i drugih materijala u okviru propisane metodologije (tipski izvještaji, redovne ili periodične informacije i sl.) za potrebe Vlade, izrada odgovarajućih materijala kojima se vrši informiranje nadležnih organa o stanju i problemima u određenoj oblasti i predlaganje mjera radi utvrđivanja politike i mjera za uređivanje određenih pitanja kojima se osigurava potpuno provođenje utvrđene politike i izvršavanje zakona, drugih propisa i općih akata za potrebe Vlade, obavljanje administrativno-tehničkih i drugih poslova, protokolarni poslovi sa evidencijom.
Ured za javne nabave za potrebe korisnika Proračuna Kantona Središnja Bosna je osnovan kao središnje nabavno i stručno-savjetodavno tijelo za javne nabave.
Ured je središnje nabavno tijelo koje za proračunske korisnike obavlja poslove središnje javne nabave, i to: izrađuje prijedlog odluke o utvrđivanju predmeta središnje javne nabave (nabavnih kategorija) koji se nabavljaju putem Ureda kao središnjeg nabavnog tijela, uspostavlja i upravlja bazom podataka u vezi sa zahtjevima proračunskih korisnika po nabavnim kategorijama, kao i svih drugih informacija iz središnjih javnih nabava, usklađuje aktivnosti između proračunskih korisnika u svezi središnjih javnih nabava, istražuje tržište u svezi predmeta središnje javne nabave, planira provedbe postupaka središnje javne nabave i donosi plan središnje javne nabave, izrađuje tendersku dokumentaciju i ostalu potrebnu dokumentaciju u postupcima središnje javne nabave, provodi sve zakonom predviđene postupke javnih nabava, osim pregovaračkoga postupka bez objave obavijesti, vodi postupak u povodu pravnih lijekova u postupcima središnje javne nabave, sklapa okvirne sporazume / ugovore u postupcima središnje javne nabave, prati izvršenje okvirnih sporazuma / ugovora u postupcima središnje javne nabave, arhivira sve dokumente koji se odnose na planiranje, organizaciju i provedbu postupaka i zaključenja okvirnih sporazuma, kao i dokumentaciju koja se odnosi na implementaciju zaključenih ugovora/okvirnih sporazuma u postupcima središnje javne nabave, analizira uspješnost središnjeg nabavnog tijela kroz kontinuirano praćenje ušteda, izrađuje prijedloge rješenja o imenovanju povjerenstva za javnu nabavu, obavlja druge poslove iz djelokruga središnje javne nabave
Ured kao stručno-savjetodavno tijelo za javne nabave obavlja poslove u nabavama koje ne spadaju u središnju javnu nabavu, a koje provode proračunski korisnici i to: izrađuje prijedlog odluke o pokretanju postupka javne nabave, koju donosi proračunski korisnik koji provodi postupak javne nabave, izrađuje prijedlog rješenja o imenovanju povjerenstva za javnu nabavu, koje donosi proračunski korisnik koji provodi postupak javne nabave, izrađuje prijedlog tenderske dokumentacije na temelju podataka koji su dostavljeni od strane proračunskog korisnika, a koju donosi proračunski korisnik koji provodi postupak javne nabave.
Poslovi i radni zadaci iz djelokruga Kantonalne uprava za geodetske i imovinsko pravne poslove obavljaju se u okviru slijedećih osnovnih ustrojstvenih jedinica:
Svaka osnovna ustrojstvena jedinica u oblasti za koju je uspostavljena vrši poslove i radne zadatke iz nadležnosti ove Uprave.
Kantonalan uprava za geodetske i imovinsko pravne poslove obavlja. određene upravne i stručne poslove utvrđene Zakonom koji se odnosi na ostvarivanje nadležnosti kantona u oblasti izmjere te uspostava i obnova katastra nekretnina, izmjere i obnove katastara komunalnih uređaja, registra prostornih jedinica,kartografiranje područja Kantona,baze podataka katastra nekretnina koncesija zemljišta, inspekcijskog nadzora geodetskih poslova i u geodetskim obrtima, imovinsko pravnih i drugih stvarnopravnih odnosa na nekretninama i pravima na nekretnine, te obavlja i druge poslove utvrđene Zakonom.
Područje Kantona i 12 općina KSB
Kantonalna uprava za civilnu zaštitu KSB/SBK, sa sjedištem u Travniku, osnovana je u srpnju 2001.godine.
KUCZ obavlja upravne i stručne poslove koji se odnose na uspostavu sistema zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, vrši obučavanje i osposobljavanje i usavršavanje operativnih snaga zaštite i spašavanja, vatrogastva te druge vrste edukacija primjerenih oblasti civilne zaštite. Uprava se bavi i poslovima uspostave informacijsko-komunikacijske podrške upravljanju redovnim poslovnim procesima i rukovođenju akcijama zaštite i spašavanja te organizuje Stožer civilne zaštite, jedinice civilne zaštite specijalizirane i opće namjene, službe zaštite i spašavanja. Također, Uprava obavlja stručne poslove za potrebe Kantonalnog stožera civilne zaštite i Vlade Kantona u situacijama proglašenog stanja prirodne i druge nesreće i koordinira djelovanje drugih sudionika u aktivnostima zaštite i spašavanja. U području zaštite od požara i vatrogastva obavlja upravne i stručne poslove, te koordinira aktivnosti i surađuje sa asocijacijama dobrovoljnog vatrogastva, provodi aktivnosti deminiranja i uništavanja neeksplodiranih ubojnih sredstava, učestvuje u provedbi preventivnih mjera zaštite i spašavanja i zaštite od požara i vatrogastvu te organizuje operativne aktivnosti spašavanja ljudi i imovine od prirodnih i drugih nesreća. Uprava provodi i druge administrativno - tehničke i stručne poslove u civilnoj zaštiti i zaštiti od požara i vatrogastvu.
Poslove i zadatke iz svoje nadležnosti Kantonalna uprava za civilnu zaštitu obavlja u skladu sa Zakonom o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća („Službene novine Federacije BiH“ broj 39/03, 22/06 i 43/10), Zakonom o zaštiti od požara i vatrogastvu (Službene novine Federacije BiH“ broj 64/09), Zakonom o nadležnostima kantonalnih tijela Kantona Središnja Bosna u oblasti zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća („Službene novine KSB/SBK“broj 2/06 i 2/12), Zakona o zaštiti od požara i vatrogastvu Kantona Središnja Bosna („Službene novine KSB/SBK“ broj 15/12) te drugim zakonima, propisima i općim aktima.